www.kemalturkeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=63
2020 LGS 8.sınıf Lise Adaylarına bazı uyarıları görmek için (tıklayınız)
Öğrencinin mutlaka kendisine söylenenleri dikkatlice dinlemeyi öğrenmesi gerektiğine de işaret edilen bu çalışmaya göre, bu konudaki en önemli aktör anne ve babası. Evde kendisine söylenmekte olanları dinleme alışkanlığı kazanamayan geliştiremeyen bir çocuk okulda da öğretmenini ve arkadaşlarını dinleyemiyor. Sonuçta İletişim sorunu yaşayan böyle bir öğrenci kendisinden ne istendiğini de kavrayamıyor bilemiyor, bu da başarısızlıktan anti sosyalliğe kadar bir çok sıkıntıyı beraberinde getirebiliyor.
Unutmayın en kötü program, programsızlıktan iyidir.
Derleyen Rehberlik öğretmeniniz Matematik Öğretmeni Kemal Türkeli kemal_turkeli@yahoo.com
Araştırmayı okumak için [ tıklayın ]
Çocuğuma IQ testi yaptırmalı mıyım?(tıklayınız)
IQ testi bir araçtır: Doğru amaçla kullanılırsa fayda sağlar, yanlış amaçla kullanılırsa zarar getirir.
Diyelim ki, çocuğunuz sınıfta veya evde genel olarak mutlu, dikkat sorunu yaşamıyor,
yalnızlık çekmiyor, dersleri sıkıcı bulmuyor, arkadaşlarıyla iyi geçiniyor. O zaman test
yaptırmanın bir anlamı ve gereği yok.
Ya da örneğin çocuğunuz okulda mutsuz, durum kronik bir hal aldı, dikkati sık sık
dağılıyor, hiperaktiviteyle ilgili şüpheler var, hiç arkadaşı yok, kendinden büyüklerle
daha iyi anlaşıyor, yoksa yalnızlık çekiyor... Bazen bu tür sorunlar çok ileri düzeyde
bir IQ’dan kaynaklanabilir. İşte o zaman test iyi bir ipucu verebilir.
IQ skoru, başka değerlendirme araçlarıyla birlikte, çocuğun güçlü ve zayıf yönlerini
tespit etmek için kullanılabilir.
Asıl amaç, çocuğa üstün ya da ümitsiz gibi erken etiketler yapıştırmak yerine,
çocuğun ihtiyaçlarına uygun bir eğitim tasarlamak olmalı.
Çocuğumun zekasını geliştirmek için neler yapabilirim?
Zeka ve yetenek eğitimi, upuzun bir yolculuk. Bu yolculukta siz anne-baba olarak
neler yapabilirsiniz?
- Çocuğunuzla oyun oynayın. Sohbet edin. Birlikte gezilere gidin. Doğada zaman
geçirin. Bol bol kitap okuyun. Beynini bilgiyle beslesin. Yaratıcılığına, hayal gücüne
engel olmayın.
- Ona çalışma sorumluluğu kazandırın. Hayata karşı merakını canlı tutmaya çalışın.
Çalışma motivasyonunu sürdürmeye çabalayın.
- TV ve bilgisayar başındaki zamanını yol yakınken sınırlandırın. Arkadaşlıklar
kurmasını, sosyalleşmesini teşvik edin. Duygularını, endişelerini, sorularını önemseyin.
- Ona ilgi duyduğu, doğal eğilimi olan alanlarda destek verin. Kendini keşfetmesi,
potansiyelini gerçekleştirmesi için kaldıraç olun.
- Vicdanlı bir insan olmasına çalışın. Ona birey olarak saygı duyun.
- Her şeyden öte, ona bol bol sevgi verin.
Bunları yaparsanız, çocuğunuzun zeka düzeyi ne olursa olsun, her yönden çok daha
ileri gideceği kesin
Lise Teog Adaylarına Öneriler; Okulda ve Teog’da Matematik dersinden daha başarılı olabilmeniz için bazı öneriler;
2020 LGS 8.sınıf Lise Adaylarına bazı uyarıları görmek için (tıklayınız)
Kitabımdaki formülleri konuları özet çıkararak yazarak çalışınız. Çözeceğiniz bir Test sorusunun çözümünü önce kağıtla örtünüz. Ortalama 2 dakika aklınızdan yapmayı deneyiniz. Yapamıyorsanız konu anlatımına ve daha önce çözdüğün çözümlü soruları veya ders kitabından ilgili konuyu inceleyerek alacağın yardımla çözmeyi denemelisinız. 2 dakika içinde (ortalama süre) çözememişseniz çözümünü yazarak(çözümü okumanın fazla bir yararı olmayacaktır) anlamaya çalışmalısınız. Soruyu çözememe nedeninizi de araştırmalısınız. Bilgi eksikliğiniz mi var, yoksa bilgileri çözüme mi uygulayamıyorsunuz. Yoksa işlem alt yapınız mı zayıf? Unutmayınız ki SBS zamana karşı bir yarıştır aynı sürede daha çok net soru yapabilen daha başarılı olacaktır. Her gün 30 dakika bir Konu Testi veya Deneme çözerek hızlı karar vermeye hızlı okumaya kestirme işlem yolları geliştirme denemeleri yapmaya önem vermelisiniz. Eğer işlem yeteneğiniz iyi değil ise ders çalışmaya dört işlem, rasyonel sayılar ,köklü ve üslü ifadeler konularından biri ile başlamalısınız. İlköğretim 8.sınıf öğrencileri özellikle dört işlem (toplama, çıkarma, bölme, çarpma) performanslarını çok iyi geliştirmiş olmalılar.
Alışverişte bir şey satın alacağımız zaman, yemek yaparken kullanacağımız malzemenin ölçüsünü ayarlarken matematikten yararlanmaktayız.
Matematik aynı zamanda, ilişkileri görebilmeyi, verilenler arasında neden -sonuç ilişkisini kurabilmeyi, tabloları, grafikleri yorumlayıp bilgileri kullanabilme becerisini de geliştirmiş olmayı gerektirir. Matematik öğreniminde temel amaç öğrencilerde düşünebilme yeteneğini geliştirmektir. Matematik, karşılaştığımız olayları ve problemleri mantıklı inceleyebilmeniz için size temel bilgileri kazandırmaya çalışır. Öğrenci sorunun ne anlama geldiğini kavramak için dikkatli bir şekilde soruyu okumalı, verilen bilgiler ile bulunması istenen sonucu iyi anlamaya çalışmalıdır.Öğrenci çözümü yaparken işlem hatası yapmamaya özen göstermelidir. Matematik dersinde bir konuyla ilgili çok farklı Test soruları sorulabilir. Benzer şekilde bir sorunun öğrencinin temel bilgisine göre değişen çok farklı çözüm yolları da olabilir. Matematikte sorularda verilen hiçbir bilgi(veri) gereksiz değildir. Her veri sorunun çözümünde seçilen çözüm yoluna göre kullanabileceğiniz bir ayrıntıdır. Sorularda her ayrıntıya dikkat etmek gerekir. Verilen bilgiler kümesinin elemanlarını mantık ve uygun formüllerle ilişkilendireceğiniz bir mantık sırası izleyerek sorunun çözümüne ulaşmalısınız. Okulda veya dershanede derse öncelikle bir ön hazırlık yaparak gitmelisiniz. Derslerde öğretmenin konuyu anlatımını ve verdiği örnekleri not alarak dikkatle izlemeli konunun nasıl öğrenileceğini kavramaya çalışmalısınız. Derste anlaşılmayan ve eksik kalan noktaları öğretmenine hemen sormalısınız. Öğretmenin soru çözmede kullandığı pratik kısa yolları, ölçü birimlerini, formülleri ezberlemek yerine neden-sonuç ilişkisi kurarak öğrenmeye çalışmalısınız. Konuyu daha iyi kavramak için ders kitabındaki hangi sayfalardaki alıştırmaları yapman gerektiğini öğrenmek için öğretmeninize mutlaka danışmalı çalışmanı yönlendirici bilgi almalısınız. Matematik dersindeki konuları derste iyi öğrenmiş olsanız bile, evinizde düzenli test çözmezseniz konuyu ve ayrıntılı düşünceleri çok çabuk unutursunuz. Matematik Testinde çok net çıkarabilmek için ön yargısız, sabırlı ve programlı çalışmanız önemlidir. Damlaya damlaya göl olur sözündeki gibi bilgi düzeyin de günden güne gelişecektir. Belirli bir programa göre konuları biriktirmeden çalışmalısınız. Bu çalışmalarda çözülemeyen soruların vakit kaybetmeden doğru çözümlerini öğrenmeye gayret etmelisiniz. Elden geldiğince çok sayıda ve farklı tarzda sorular ile çalışmanızı zenginleştirmelisiniz.
Matematik dersindeki başarısızlığın temeli, kişinin yapması gereken çalışmaları gününde ve yeteri kadar yazarak yapmamasından kaynaklanır. Başarılar dilerim.
Matematik aynı zamanda, ilişkileri görebilmeyi, verilenler arasında neden -sonuç ilişkisini kurabilmeyi, tabloları, grafikleri yorumlayıp bilgileri kullanabilme becerisini de geliştirmiş olmayı gerektirir. Matematik öğreniminde temel amaç öğrencilerde düşünebilme yeteneğini geliştirmektir. Matematik, karşılaştığımız olayları ve problemleri mantıklı inceleyebilmeniz için size temel bilgileri kazandırmaya çalışır. Öğrenci sorunun ne anlama geldiğini kavramak için dikkatli bir şekilde soruyu okumalı, verilen bilgiler ile bulunması istenen sonucu iyi anlamaya çalışmalıdır.Öğrenci çözümü yaparken işlem hatası yapmamaya özen göstermelidir. Matematik dersinde bir konuyla ilgili çok farklı Test soruları sorulabilir. Benzer şekilde bir sorunun öğrencinin temel bilgisine göre değişen çok farklı çözüm yolları da olabilir. Matematikte sorularda verilen hiçbir bilgi(veri) gereksiz değildir. Her veri sorunun çözümünde seçilen çözüm yoluna göre kullanabileceğiniz bir ayrıntıdır. Sorularda her ayrıntıya dikkat etmek gerekir. Verilen bilgiler kümesinin elemanlarını mantık ve uygun formüllerle ilişkilendireceğiniz bir mantık sırası izleyerek sorunun çözümüne ulaşmalısınız. Okulda veya dershanede derse öncelikle bir ön hazırlık yaparak gitmelisiniz. Derslerde öğretmenin konuyu anlatımını ve verdiği örnekleri not alarak dikkatle izlemeli konunun nasıl öğrenileceğini kavramaya çalışmalısınız. Derste anlaşılmayan ve eksik kalan noktaları öğretmenine hemen sormalısınız. Öğretmenin soru çözmede kullandığı pratik kısa yolları, ölçü birimlerini, formülleri ezberlemek yerine neden-sonuç ilişkisi kurarak öğrenmeye çalışmalısınız. Konuyu daha iyi kavramak için ders kitabındaki hangi sayfalardaki alıştırmaları yapman gerektiğini öğrenmek için öğretmeninize mutlaka danışmalı çalışmanı yönlendirici bilgi almalısınız. Matematik dersindeki konuları derste iyi öğrenmiş olsanız bile, evinizde düzenli test çözmezseniz konuyu ve ayrıntılı düşünceleri çok çabuk unutursunuz. Matematik Testinde çok net çıkarabilmek için ön yargısız, sabırlı ve programlı çalışmanız önemlidir. Damlaya damlaya göl olur sözündeki gibi bilgi düzeyin de günden güne gelişecektir. Belirli bir programa göre konuları biriktirmeden çalışmalısınız. Bu çalışmalarda çözülemeyen soruların vakit kaybetmeden doğru çözümlerini öğrenmeye gayret etmelisiniz. Elden geldiğince çok sayıda ve farklı tarzda sorular ile çalışmanızı zenginleştirmelisiniz.
Matematik dersindeki başarısızlığın temeli, kişinin yapması gereken çalışmaları gününde ve yeteri kadar yazarak yapmamasından kaynaklanır. Başarılar dilerim.
Matematik öğretmeni Kemal Türkeli(2009 İstanbul)
Sınavda ve Okulda Başarı için öneriler ;
Başarı anahtarı zamanı yönetecek izlencede ve kararlılıkta
Araştırmadan çıkan uyarılar zaman paradır özeyişinde dile getiriliyor.Yani zamanı verimli kullanmaları
gerekiyor. Zamanı iyi kullanabilen öğrencilerin başarıyı yakalayabildikleri belirlendi. Soyut kavramları somutlaştırma yeteneklerinin geliştiği 5. sınıf ve sonrası eğitim düzeyindeki öğrenciler üzerinde yapılan araştırmaya göre, her işin başında planlama bulunuyor. Plan günlük yapılmalı, anne veya babayla
birlikte bir gün öncesinden hazırlanmalı ve mutlaka bir çalışma ve izleme planı defterine kaydedilmeli. Öğrencinin performansının en yüksek olduğu saatler belirlenmeli, öğrenci evde günün
derslerinin tekrarını ihmal etmemeli yazarak çalışmalı. Öğrenci aynı mola süresi içerisinde iki farklı etkinliği yapmamalı, iki saat ders çalıştıktan sonra verdiği molada ya oyun oynamalı ya televizyon izlemeli ya da
bir başka bir etkinlik yapmalı.
Devamlı baskı gören bir öğrenci sınav başarısının değil, kendi benliğinin değerlendirildiğini düşünüyor. 5. sınıf ve sonrasında öğrencinin birçok sorumluluğunu kabullenmesi gerektiğine dikkat çekilen araştırmaya göre, hazırlanan plan defterinin altına " gerçekleştirdiğim sorumluluğum " adında bir bölümün açılarak mutlaka o gün içerisinde çocuğun yerine getirdiği sorumluluklarını yazması gerekmektedir.
gerekiyor. Zamanı iyi kullanabilen öğrencilerin başarıyı yakalayabildikleri belirlendi. Soyut kavramları somutlaştırma yeteneklerinin geliştiği 5. sınıf ve sonrası eğitim düzeyindeki öğrenciler üzerinde yapılan araştırmaya göre, her işin başında planlama bulunuyor. Plan günlük yapılmalı, anne veya babayla
birlikte bir gün öncesinden hazırlanmalı ve mutlaka bir çalışma ve izleme planı defterine kaydedilmeli. Öğrencinin performansının en yüksek olduğu saatler belirlenmeli, öğrenci evde günün
derslerinin tekrarını ihmal etmemeli yazarak çalışmalı. Öğrenci aynı mola süresi içerisinde iki farklı etkinliği yapmamalı, iki saat ders çalıştıktan sonra verdiği molada ya oyun oynamalı ya televizyon izlemeli ya da
bir başka bir etkinlik yapmalı.
Devamlı baskı gören bir öğrenci sınav başarısının değil, kendi benliğinin değerlendirildiğini düşünüyor. 5. sınıf ve sonrasında öğrencinin birçok sorumluluğunu kabullenmesi gerektiğine dikkat çekilen araştırmaya göre, hazırlanan plan defterinin altına " gerçekleştirdiğim sorumluluğum " adında bir bölümün açılarak mutlaka o gün içerisinde çocuğun yerine getirdiği sorumluluklarını yazması gerekmektedir.
Örneğin; Matematik ödevimi 17-18 arası Cumartesi günü 26.09.2009 tarihinde yaptım.18’de bitirdim. Araştırmada, kısa orta ve uzun vadeli hedeflerin belirlenmesi ve planın bu hedeflere uygun olarak hazırlanmasının başarıda önemli bir faktör olduğuna dikkat çekiliyor.Öğrencinin yetiştirmesi gereken bir ödevi, oyun için bekleyen arkadaşları, bilgisayar veya televizyon ile oyalanma gibi birçok alternatif arasından önceliklerini belirleyerek günlük programını buna göre yapması gerekiyor. Çoğu şeye hayır diyebilme becerisi Denenmiş bir başarı yoludur .[ tıklayın ]
Öğrenci başarısındaki en önemli bir motivasyon kaynağı ise anne ve babanın takdiri olarak kaydediliyor. Araştırmaya göre, ebeveynlerin " derslerini çalışırsan başarabilirsin " mesajını öğrencilerine net vermeleri gerekiyor. Diğer motivasyon kaynakları ise öğretmeninin veya arkadaşlarının takdiri olarak sıralanıyor.
Çalışma odasının zihinsel yorgunluğa neden olan poster ve müzikten arındırılması, masanın penceresine uzak ve düzenli olması, ısı, ışık ve sesin normal seviyelerde bulunması, öğrencinin kendisine ait bir çalışma odası
veya çalışma masasının mutlaka olması, çalışma ortamına ilişkin tuzaklardan kurtulmanın yolları olarak sıralanıyor.
Çalışmayı Ertelemenin derslerin yığılmasına, yığılmanın ise başarısızlığa neden olduğunun ifade edildiği bu araştırmada, yazarak günübirlik ders tekrarının önemi de vurgulanıyor. Programın öğrenci tarafından harfiyen uygulandığı günlerde, veli tarafından," doğru bir şekilde uyguladığına şahidim " ifadesiyle birlikte çalışmasını yönlendirme defterinin imzalaması, erteleme tuzağına karşı etkili bir önlem olarak tavsiye ediliyor.
Örnek; 17-19 arası ders programını uyguladığına şahidim diye Annesi deftere yazıp imzalamalı.
Öğrenci başarısındaki en önemli bir motivasyon kaynağı ise anne ve babanın takdiri olarak kaydediliyor. Araştırmaya göre, ebeveynlerin " derslerini çalışırsan başarabilirsin " mesajını öğrencilerine net vermeleri gerekiyor. Diğer motivasyon kaynakları ise öğretmeninin veya arkadaşlarının takdiri olarak sıralanıyor.
Çalışma odasının zihinsel yorgunluğa neden olan poster ve müzikten arındırılması, masanın penceresine uzak ve düzenli olması, ısı, ışık ve sesin normal seviyelerde bulunması, öğrencinin kendisine ait bir çalışma odası
veya çalışma masasının mutlaka olması, çalışma ortamına ilişkin tuzaklardan kurtulmanın yolları olarak sıralanıyor.
Çalışmayı Ertelemenin derslerin yığılmasına, yığılmanın ise başarısızlığa neden olduğunun ifade edildiği bu araştırmada, yazarak günübirlik ders tekrarının önemi de vurgulanıyor. Programın öğrenci tarafından harfiyen uygulandığı günlerde, veli tarafından," doğru bir şekilde uyguladığına şahidim " ifadesiyle birlikte çalışmasını yönlendirme defterinin imzalaması, erteleme tuzağına karşı etkili bir önlem olarak tavsiye ediliyor.
Örnek; 17-19 arası ders programını uyguladığına şahidim diye Annesi deftere yazıp imzalamalı.
Öğrencinin mutlaka kendisine söylenenleri dikkatlice dinlemeyi öğrenmesi gerektiğine de işaret edilen bu çalışmaya göre, bu konudaki en önemli aktör anne ve babası. Evde kendisine söylenmekte olanları dinleme alışkanlığı kazanamayan geliştiremeyen bir çocuk okulda da öğretmenini ve arkadaşlarını dinleyemiyor. Sonuçta İletişim sorunu yaşayan böyle bir öğrenci kendisinden ne istendiğini de kavrayamıyor bilemiyor, bu da başarısızlıktan anti sosyalliğe kadar bir çok sıkıntıyı beraberinde getirebiliyor.
Unutmayın en kötü program, programsızlıktan iyidir.
Derleyen Rehberlik öğretmeniniz Matematik Öğretmeni Kemal Türkeli kemal_turkeli@yahoo.com
Araştırmayı okumak için [ tıklayın ]
Konfüçyüs,”Bir insanın akıllı olması için 3 yol vardır.”der.
“Birincisi örneğin Okulda ve Test sınavında başarılı olabilmek için
neleri ne zaman yapması, öğrenmesi gerektiği üzerinde bir öğrencinin düşünmesidir,ki bu en asil yoldur.
İkincisi önceden yapılmış iyi bir şeyi taklit ederek akıllıca davranabilir, örneğin geçen sene sınavda ve okulda başarılı olmuş bir öğrencinin neler yaptığını inceleyerek onun yaptıklarından yararlanarak kendisine ders çalışma yöntemi geliştirmesidir.Üçüncüsüne gelince en acı yoldur; deneyerek, uğraşarak bulunacak akıllıca bir yol.Örneğin öğrenci neler yapması ne zaman yapması gerektiğini düşünmeden başarılı öğrencileri de incelemeden aklına gelen bir sınava hazırlık proğramını deneyebilir. Başarısızlıkla karşılaşırsa düşünmeden hemen başka bi ryöntem deneyebilir.Deneyerek düzelterek sınava hazırlık proğramı uygulamak yerine üzerinde düşünerek daha önce yüksek puanlı bir Anadolu Lisesini kazanan öğrencinin nasıl ders çalıştığını araştırarak sınavda başarıyı akıllıca bir yolla yakalayabilirsin. Derleyen Kemal Türkeli
neleri ne zaman yapması, öğrenmesi gerektiği üzerinde bir öğrencinin düşünmesidir,ki bu en asil yoldur.
İkincisi önceden yapılmış iyi bir şeyi taklit ederek akıllıca davranabilir, örneğin geçen sene sınavda ve okulda başarılı olmuş bir öğrencinin neler yaptığını inceleyerek onun yaptıklarından yararlanarak kendisine ders çalışma yöntemi geliştirmesidir.Üçüncüsüne gelince en acı yoldur; deneyerek, uğraşarak bulunacak akıllıca bir yol.Örneğin öğrenci neler yapması ne zaman yapması gerektiğini düşünmeden başarılı öğrencileri de incelemeden aklına gelen bir sınava hazırlık proğramını deneyebilir. Başarısızlıkla karşılaşırsa düşünmeden hemen başka bi ryöntem deneyebilir.Deneyerek düzelterek sınava hazırlık proğramı uygulamak yerine üzerinde düşünerek daha önce yüksek puanlı bir Anadolu Lisesini kazanan öğrencinin nasıl ders çalıştığını araştırarak sınavda başarıyı akıllıca bir yolla yakalayabilirsin. Derleyen Kemal Türkeli
Çocuğuma IQ testi yaptırmalı mıyım?(tıklayınız)
IQ testi bir araçtır: Doğru amaçla kullanılırsa fayda sağlar, yanlış amaçla kullanılırsa zarar getirir.
Diyelim ki, çocuğunuz sınıfta veya evde genel olarak mutlu, dikkat sorunu yaşamıyor,
yalnızlık çekmiyor, dersleri sıkıcı bulmuyor, arkadaşlarıyla iyi geçiniyor. O zaman test
yaptırmanın bir anlamı ve gereği yok.
Ya da örneğin çocuğunuz okulda mutsuz, durum kronik bir hal aldı, dikkati sık sık
dağılıyor, hiperaktiviteyle ilgili şüpheler var, hiç arkadaşı yok, kendinden büyüklerle
daha iyi anlaşıyor, yoksa yalnızlık çekiyor... Bazen bu tür sorunlar çok ileri düzeyde
bir IQ’dan kaynaklanabilir. İşte o zaman test iyi bir ipucu verebilir.
IQ skoru, başka değerlendirme araçlarıyla birlikte, çocuğun güçlü ve zayıf yönlerini
tespit etmek için kullanılabilir.
Asıl amaç, çocuğa üstün ya da ümitsiz gibi erken etiketler yapıştırmak yerine,
çocuğun ihtiyaçlarına uygun bir eğitim tasarlamak olmalı.
Çocuğumun zekasını geliştirmek için neler yapabilirim?
Zeka ve yetenek eğitimi, upuzun bir yolculuk. Bu yolculukta siz anne-baba olarak
neler yapabilirsiniz?
- Çocuğunuzla oyun oynayın. Sohbet edin. Birlikte gezilere gidin. Doğada zaman
geçirin. Bol bol kitap okuyun. Beynini bilgiyle beslesin. Yaratıcılığına, hayal gücüne
engel olmayın.
- Ona çalışma sorumluluğu kazandırın. Hayata karşı merakını canlı tutmaya çalışın.
Çalışma motivasyonunu sürdürmeye çabalayın.
- TV ve bilgisayar başındaki zamanını yol yakınken sınırlandırın. Arkadaşlıklar
kurmasını, sosyalleşmesini teşvik edin. Duygularını, endişelerini, sorularını önemseyin.
- Ona ilgi duyduğu, doğal eğilimi olan alanlarda destek verin. Kendini keşfetmesi,
potansiyelini gerçekleştirmesi için kaldıraç olun.
- Vicdanlı bir insan olmasına çalışın. Ona birey olarak saygı duyun.
- Her şeyden öte, ona bol bol sevgi verin.
Bunları yaparsanız, çocuğunuzun zeka düzeyi ne olursa olsun, her yönden çok daha
ileri gideceği kesin
Ses Nedir? [tıklayınız
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder